czwartek, 7 marca 2013

Moja obrobka zdjec - Recenzja Picasa 3

Dzien dobry Kochani 

Dzis na poczatek dodaje post o mojej obrobce zdjec, czyli jakim programem i za pomoca jakich funkcji przerabiam moje zdjecia.
Okolo godzinki puzniej, pojawi sie kolejny post o tematyce mojego oczyszczania skory twarzy.
Tak wiec zdjecia, ktore zobaczycie przed i po obrobce tu, powtorza sie w kolejnym wpisie.

Kazde jedno zdjecie,  z bloga czy z FACEBOOKA przed opublikowaniem poddaje obrobce w programie Picasa 3 .
Nie uzywam Photoshopa choc jest zainstalowany na komputerze (swojego czasu bawil sie nim moj Luby) , poniewaz w Picasie mam bardzo prosty dostep do wszystkich funkcji jakich potrzebuje, by zdjecia pokazywaly to, co na prawde jest na mojej twarzy i bylo dla was dobrze widoczne.
Poprostu PS jest zagmatwany i ma mnostwo funkcji, ktore sa mi zupelnie zbedne.

Picasa ma bardzo proste i przejrzyste menu,z grubsza pokaze je wam ( jezeli ktos nie zna ) z babci kotem w roli glownej :)

Okienko numer 1 to ,, Czesto uzywane korekcje ``


 Wykorzystuje z niego, ( w zaleznosci od potrzeb ) takie opcje jak:
- przytnij - bo na co wam metr dywanu i malutki blyszczyk na jego srodku :)
- wyprostuj
- retusz , by pozegnac niedoskonalosci z twarzy
- tekst np. do numeryzacji palety

Dalej mamy zakladke ,, Precyzyjne korekcje swiatla i kolorow ``.


Tutaj dobieram wypelnienie swiatlem, swiatla i cienie.
Dla leniuchow wystarczy kliknac na ikonke laczaca te 3 opcje, a wszystko dobiera sie automatycznie. 
Jednak w wielu przypadkach lepiej jest dobrac je samemu, by uzyskac lepszy efekt, a trwa to tylko kilka sekund dluzej.

Nastepna zakaldka pozwala nam na dodanie efektow graficznych takich jak sepia, czarno-biale, nieostrosc, poswiata itp.


Jedyna opcja, ktora wybieram z posrod wszystkich jest wyostrz bo niestety nie wszystkie zdjecia sa do konca ostre.

Kolejne dwie zakladki daja nam mozliwosc zmontowania wielu innych efektow.



Przy makijazach raczej ich unikam, poniwaz pokazac chce kolory, ( choc raz juz pokusilam sie o dodatkowy efekt na jednym ze zdjec w poscie KRESKA W STYLU ,,GLAMOUR,, 2013 )
zdjecia czarno - biale nie znalazly tutaj zastosowania.

Calkowita przerobka zdjec zajmuje mi do 10 minut w zaleznosci od tego czy jest to twarz i potrzebuje retuszu czy tylko oko, ktore wystarczy wyostrzyc i dobrac swiatla.

Dla mnie Picasa zawiera w sobie wszystko czego potrzebuje i nie zamienie jej na zaden inny program chocby mi mial ktos doplacic, nie ma takiej opcji !
Mam w niej wszystko pod reka i nie trace czasu na zbedne upiekszanie w stylu gazet czy reklam.
Robie zdjecia, wrzucam na komputer, przerabiam i w trakcie pisania posta dodaje, publikuje i gotowe.
Czas, ktory stracila bym na glupich dodatkach wole poswiecic na sprawdzanie po tysiac razy moich tekstow pod wzgledem powtorzen i ortografi ( przez ta moja przekleta dysortografie ).

Tak na marginesie z gory przepraszam za bledy ortograficzne ktore popelnilam i popelniac bede, ale nie wszystkie udaje mi sie wylapac i skorygowac.

Pokaze wam przykladowe zdjecia przed i po przerobce, tylko ostrzegam nie przestraszcie sie!
Czytelnicy o slabych nerwach proszeni sa o przeskoczenie ponizszych zdjec :)




Podkreslam, iz sa to zdjecia z pelnym makijazem tak wiec lepiej nie wyobrazajcie sobie, co jest bez korektora, podkladu i pudru.

Znacie juz moje triki graficzne, teraz pora wziasc sie za post o oczyszczaniu, ktore daje minimalne efekty.

Dzieki Wszystkim za uwage i do zaraz :)

Tesia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziekuje za Wasze komentarze.
Wszelkie pytania spotkaja sie z odpowiedzia z mojej strony.
Zycze Wszystkim milego dnia !

Tesia

Reklama